Kako nevtralizirati stres?

Ko sem začela raziskovati vse v povezavi s srečo in ženskami, sem ugotovila, da imamo vse že v sebi. Naše telo ima čarobne sposobnosti regeneracije in če jih znamo aktivirati nam te naše sposobnosti omogočijo, da postanemo najsrečnejše ženske na svetu.

Naše telo ima tri pomembne centre ali možgane; v glavi, v srcu in drobovju. Znanstveniki objavljajo vsak dan več raziskav na to temo, kako sta srce in drobovje enako pomembni središči kot možgani v naši glavi. Pravzaprav so možgani med seboj povezani na štiri izjemne načine.

Eden od načinov je preko našega živčnega sistema. Zanimiv je živec, ki ga imenujejo tudi klatež, ki ga bomo spoznale v današnjem članku in ki je ključen za povezavo možganov v glavi in srca. Pravzaprav oživčuje naše celotno telo in je najnovejši del živčevja, evolucijsko gledano.

Druga povezava je preko elektromagnetnega polja. In raziskave inštituta HeartMath iz Kalifornije kažejo na to dejstvo, da ima recimo srce kar 5000 krat močnejše magnetno polje kot možgani v glavi. Tretji način kako se povezujejo je preko krvnega tlaka.

In četrti način je preko hormonov.
O hormonih smo slišali že veliko. In večina vas ve, da je kortizol tisti hormon, ki je v sodobnem svetu tisti, ki povzroča večino težav, ki jih imamo. Predvsem izčrpanost in s tem oslabljeni imunski sistem ter posledično številne zdravstvene težave so povezane z njim. Izziv je v tem, ker stres v telesu povzroča vnetje. Je iritacija, ki telesu povzroča preglavice.

Kortizol je hormon, ki ga sprošča nadledvična žleza in je potreben takrat, ko telo sporoča, da smo v nevarnosti in sproži odziv Boj ali beg. V sodobnem svetu ni levov in tigrov, ki bi ogrožali naša življenja in s tem preživetje, vendar je naš boj za obstanek del najstarejšega dela naših možganov, ki si ga delimo s svojimi predniki in v njih so zapisani odzivi boja ali bega. In stres nam povzročajo situacije kot je npr. ko se nekdo vrine pred nas v vrsti in smo besni in pripravljeni napasti ali pa ko nas šef grdo pogleda in bi najraje zbežali iz pisarne. V obeh primerih se sproži hormonski val, ki preplavi naše možgane in nas dobesedno paralizira.  In tovrstni stres ljudi izčrpava, kajti nenehno se soočamo s situacijami, ki v nas sprožajo stresne odzive.

To kar večina ljudi ne ve, je to, da so naši možgani ali bolj konkretno Retikularni aktivirajoči sistem poznan tudi kot RAS, programirani in spuščajo skozi svoje sito le tiste informacije, ki so del našega trenutnega programa. Ker so številni posamezniki še vedno v svojem izvornem programu, ki so ga prejeli vse od spočetja naprej v otroštvu in je njihov živčni sistem uglašen na kolektivno bolečino, to v praksi pomeni, da so težave, izzivi, skrbi in vse kar nam je neprijetno stvari, ki imajo dobesedno znamko prioriteta. Kar pomeni, da hitreje prihajajo do možganov in se telo nanje avtomatsko odziva. Skratka notranja avtomatika.

To kar se dogaja v našem telesu, ko smo pod stresom je, da se vagusni živec ali klatež, ki sega od glave pa vse do trebuha, vname. Ko je nivo kortizola previsok, predolgo enostavno povzroči vnetje. In vagusni živec oživčuje tako glasilke, kot tudi pljuča, srce, želodec, jetra, vranico, trebušno slinavko, desno ledvico, tanko in debelo črevo, skratka, vnetje se pojavlja v številnih telesnih sistemih.

Seveda se takoj pojavi ključno vprašanje, kaj narediti ob vseh teh dejstvih? V telesu imamo še en hormon, zanimivo je, da so vsi hormoni med seboj povezani in vsak »slabi« hormon ima na drugi strani tistega, ki ima sposobnost, da ga nevtralizira. In kortizol nevtralizira oksitocin. Seveda oksitocin poznate, eni ga imenujejo hormon sreče, pa tudi hormon negovanja. Oksitocin se sprošča ko je ženska v fazi rojevanja, se pravi med porodom. In druga najbolj poznana oblika sproščanja oksitocina je med orgazmom. Pri moških je zanimivo to, da se hormon oksitocin sprošča le med orgazmom z nekom, ki ga moški ljubi.

Skratka, oksitocin je lahko bi rekli, hormon življenja, kajti sprošča se v tistih kritičnih trenutkih kreacije življenja. Oksitocin sprošča in odpravlja vnetje našega klateža, živca vagus. Ko se sprošča oksitocin se boljše počutimo in dlje živimo. Skratka nedvomno se vam zdaj poraja ključno vprašanje; Kaj povečuje nivo oksitocina v mojem telesu?

In tukaj je 10 načinov:

1.      Objemi nekoga. Dotik in objem sprošča oksitocin v krvni obtok. In če imaš osebo resnično rada, je količina še večja. In če nimaš nikogar fizično, tudi domišljija zadošča. Predstavljaj si, da objemaš nekoga in to resnično začuti. Ključ je v čutenju, v voljnosti, da se odpreš in sprostiš.

2.      Smeh. Pravijo, da je smeh pol zdravja in glede na zgoraj navedena dejstva lahko vidimo, da definitivno drži. Poiščite si trenutke v dnevu in jih izkoristite za smeh.

3.      Ženska družba. Ko si v družbi s prijateljicami na kavi, ko klepetata in delita zgodbe druga z drugo, obe sta v vlogi poslušalke in tiste, ki deli, to je tisto kar je za ženske zakon. In zato je ženska v družbi enakomislečih žensk srečna.

4.      Sprehod. Sprehod v naravi, kjer občuduješ lepoto vsega kar te obdaja te napolni in ta polnost je povezana z oksitocinom. Zato izkoristi večere za opazovanje sončnega zahoda, opazuj cvet rože ali metulja v letu. Zavestno se obdaj z lepoto vsak dan v letu!

5.      Pokliči prijateljico. Če se ne moreta dobiti v živo je telefonski pogovor ravno tako učinkovit način za dvig oksitocina. Klepet, ko imaš občutek, da te oseba na drugi strani sliši in čuti kar čutiš tudi ti, to je tisto, kar dvigne nivo oksitocina.

6.      Empatija. Ko čutiš, kar čuti oseba na drugi strani, to dvigne tvojo sposobnost, da si v stiku z dušo osebe na drugi strani. Ko oseba začuti, da jo čutiš in čutiš njeno zaupanje, to je tisto kar poveča nivo tvojega oksitocina. Zaupanje osebe te napolni in sprosti.

7.      Podari stvari. Ko izkažemo sočutje nekomu, ko čutimo empatijo in podarimo stvari, to dvigne nivo oksitocina v krvi, zato se običajno tudi tako dobro počutimo, ko smo v dobrodelni vlogi.

8.      Poslušanje najljubše glasbe. Ko večer izkoristiš v poslušanju dobre glasbe te to sprosti in pomiri, kajne!? Glasba je eden od načinov, ki nam lahko povzroča stres, če je ne maramo, ali pa pospeši izločanje oksitocina, če gre za nam ljubo glasbo. Vsekakor je modro, da vemo, kaj imamo res radi in kaj nas sprosti.

9.      Globoko dihanje. Že tisočletja je znano to, da globoko trebušno dihanje telo umirja in sprošča. In ker se oksitocin sprošča tudi v srcu je tovrstno dihanje način, ki usmeri pozornost na naš notranji center in nas poveže s srcem. Počasno dihanje in usmerjenost na maternico je ključ za premik v srce.

10.  Uporaba facebooka. Presenetljivo? Za ženske sploh ne, kajti povezovanje je eden od načinov, kako ženske aktiviramo sproščanje oksitocina v svojem telesu. S tem, ko pritisneš gumb »like« začutiš toplino in povezanost z osebo na drugi strani. Dober občutek ob tem kaže na to, da se v telesu sprošča oksitocin.

Bodi Sijajno!
Taja Albolena